Om SATC2, obs spoilervarning om du ej sett den.

Jag upprepar: Spoilervarning om du ej sett filmen, Sex and the city 2.

I förrgår var jag då och tittade på den efterlängtade Sex and the city 2. Jag hade hört innan att den inte fått så bra kritik och att man-inte-ska jämföra den med den första filmen, eller för den skull heller inte med serien i sig. Så, det ska jag inte göra. Jag ville se filmen för att jag älskar SATC! Jag älskar Carrie och Big och Miranda och Steve och allihopa, därför ville jag se den. Jag skrev om SATC för några år sen här i bloggen också, om Mr Big. I love him även fast han är lite för mycket "I'm all you need, baby" mest hela tiden. Men inte i den här filmen.
På sätt och vis hade jag gärna lämnat Carrie och Big där de var i slutet av förra filmen, jag behövde inte veta mer. Jag behövde inte se deras nya, flashiga lägenhet eller Carries enorma garderob, men nu blev det ju så i alla fall då.. Nåväl. Det kändes väldigt mycket överklass. V ä l d i g t mycket överklass. Inte liksom så där som Carrie alltid varit, modemedveten och allt, utan överklass. Det var lite synd. Det var också synd att se att SJP har åldrats så himla mycket. Ärligt, hon och Madonna... de ser gamla ut! (Fast Mads är väl också något äldre än SJP.) I flera scener i nya filmen ser man verkligen hur gammal hon blivit, jämfört med i serien. Men visst, visst, det köper jag också, eftersom faktiskt även Carrie blivit gammal. För att inte tala om Big... han var också gammal. Samantha var dock inte gammal, jag vet inte hur hon gör det. Trots sin ålder, även på riktigt, så lyckas Kim Catrall (felstavat säkerligen) alltid se yngre ut än sina år. Fantastiskt!
Min favvo är Miranda. Hon är, även i denna film, kanon! Charlotte är söt och lite bortkommen och vill inte erkänna att det är tufft att vara mamma. Det märks att de tänkt på att seriens fans också blivit äldre och skaffat familj och barn.
Jag och Linda, som jag gick med på bion, viskade flera gånger till varandra "11 år", eftersom det var åldersgränsen på denna film. Jag fattar inte hur det gick till när de satte den gränsen! Självklart är det massor av sex! Det skulle inte vara Sex and the city annars.
Hur det än låter så gillade jag filmen. Det kanske inte var jordens mest nödvändiga film att göra, men det var kul att se vad som hände sen. Men, nu räcker det. Det får inte bli fler filmer. Jag hade varit nöjd med Big och Carrie och deras bröllop bara...egentligen.
Och tjaa... jag behöver väl inte säga det, men det var bling bling och mode i överflöd... verkligen överflöd!
Så, nu vet ni.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0