Shutter Island - äntligen

Igår såg vi ÄNTLIGEN Shutter Island!
Äntligen, ja, för jag har väntat och väntat på att få se den. Jag läste boken ("Patient 67" av Lehane på svenska för er som inte vet) i februari 08 och var helt hooked! Det var ju efter den som jag klämde alla andra Lehane och njöt av varenda en. Men "Patient 67" var speciell, helt klart. Det var den första bok på länge som jag verkligen var fast i, och som inte var fantasy av något slag. Jag var sjuk när jag läste den och jag släppte den knappt för att gå på toa/äta mat, vilket inte hade hänt med någon bok på länge då. Dessutom är den speciell för att det är en av få böcker jag fick Daniel att läsa och för att den nästan varit konstant utlånad sen dess, och alla, alla, har tyckt om den!
Filmen skulle haft Sverigepremiär i oktober-09 men fick förflyttat datum till februari-10. Ni fattar va? I oktober hade jag kunnat se den utan problem, men i februari var Isak alldeles ny i världen och det fanns inte en chans eller tanke ens att gå på bio. Men NU finns den på dvd.
Så, igår såg vi filmen och jag är sjukt nöjd, men också sjukt förvirrad. I filmen har de lagt till en replik som inte finns i boken och som faktiskt ställer nya frågor om hela slutet. Märkte ni det? Jag vet inte vad jag ska tänka... Snacka om att vända upp och ner. Har Lehane godkänt det här?? Ge mig info, om ni vet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0