Jag var inne på jobbet idag

Jag var inne på jobbet idag. Det var första gången sen Isak föddes som jag var där och jag hade egentligen inte tänkt åka dit förrän om en månad ungefär. Men efter att i senaste veckan träffat både en kollega vid Willy's och två elever i lördags vid en busshållplats så kände jag att jag verkligen ville komma dit.
Det var lite nervigt att komma iväg med Isak, men klart värt när jag väl var där och Isak väl hade fått i sig mat så att han var lugn. Jag tycker verkligen OM mitt jobb. Det är något alldeles speciellt med det där jobbet. Även om det kan vara struligt och ibland surt och förvirrande pga omorganisationer eller andra saker, så är det ändå ett fantastiskt jobb och jag har otroligt bra kollegor. Jag insåg verkligen idag att jag saknar mina kollegor. Det är ett gäng bra människor som jobbar på mitt jobb och det är så tajt liksom. Så liten skola, så bra och nära kontakt. Ja, jag saknar dem. Fast,,, jag kommer inte springa tillbaka till jobbet ändå. Inte som det känns nu. Det är jag och Isak fram till jul i alla fall. Jag har inte bråttom tillbaka alls, men jag kommer nog att åka in och hälsa på då och då ändå.
Och ja, givetvis.. att träffa elever idag var också fantastiskt. Underbara ungar :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0