Ett avsked

Igår tog de avsked, alla mina favvisar i Lost. Idag sörjer jag. Det är jobbigt för jag får ju inte skriva om det egentligen. Om jag hade följt svenska sändningarna, som jag gjort i 5 säsonger innan denna, så hade jag inte velat höra ett endaste ord om finalen. Jag hade varit förbannad på tidningarna som skriver om det här NU, fastän sista avsnittet inte sänds förrän ju juli i Sverige. Därför jag är jag glad att jag den här säsongen av alla följde USA-visningarna.

Jag kan i alla fall säga en sak: Jag grät igår, för att det är slut.

Jag har varit fast i Lost länge. Inte sen det började sändas i Sverige, för det missade jag. Jag minns att jag såg reklamen och tänkte att det där MÅSTE jag se, men sen gjorde jag inte det. Däremot plöjde jag hela säsong 1 och halva säsong 2 för att komma i fas under jullovet-05. Jag låg på soffan/sängen i min första lägenhet här i V-ås och tittade på avsnitt efter avsnitt och det var som en förälskelse. Jag ville aldrig sluta titta. Sen dess har jag var helt hooked! Så skadad att jag genast gick med på att köpa den nya versionen av engelska för år 8, eftersom det fanns bilder från Lost i den.

Jag älskar Lost! Jag älskar karaktärerna, jag älskar dramat, jag älskar allt mysko och konstigt och jag kunde inte göra annat än att älska slutet (så mycket får jag väl säga).

Jag kommer sakna Lost på samma sätt som man kan sakna någon som dött. Det låter hysteriskt, jag vet, men det känns så. Jag tror aldrig att jag kommer att hitta ett tv-program som klassar ut Lost, någonsin. Jag vet att det är lite djärvt att säga det, så här när jag bara är 31 år, men jag tror inte det. Jag både fasade och såg fram emot den här säsongs-serie-avslutningen, för jag var så rädd för att det bara skulle ta slut, att jag inte skulle vara nöjd, och samtidigt är jag så glad att det blev ett slut. Att det inte bara fortsatte i all oändlighet och sedan bara blev kass.


Farväl mina Lostisar.




Kommentarer
Nil

Jag menar att du ska gå på vänster sida och cykla på höger sida. Cyklingen infaller under högertrafiken - det går inte gång. Skälet till att många tycker att det känns naturligt att gå på höger sida är väl för att de är vana att all annan trafik sker på höger sida. men är jag ute och går och det kommer en mötande cykeln så ska den komma på samma sida som jag går. Jag har möjlighet att se den och han/hon har möjlighet att svänga runt mig. Om cykeln däremot kommer bakifrån så kan jag ju inte se den, alltså ska han/hon då cykla på andra sida av vägen (höger) ist för att cykla om mig. Eller nåt sånt. höger för cykeln, vänster för gång helt enkelt.

2010-06-07 @ 11:42:47
URL: http://strakhat.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0