Fundering bara

Idag är det marknad i min gamla hemstad. När jag bodde där var det nästan årets höjdpunkt, särskilt i tonåren då obligatoriskt tonårsdrickande/hängande på Jogersö alltid var kvällsaktiviteten. När man var liten var det ingen hejd på vilket stohej det var med denna marknad. Dessutom klassades Oxelömarknad som en av de största i landet då, då det begav sig. Nu vet jag faktiskt inte. Jag har inte varit där sen -99, men jag vet alltid när det är. Dels vet jag ju för att mamma och pappa ska dit och dels så brukar min storasyster åka ner nästan varje år i alla fall.
I Västerås är det marknad i samma storlek två gånger om året. Jag har inte varit på nån av dem sen -06 då jag och Daniel gick dit när vi hade en av våra "ska vi testa om vi funkar ihop helger". Man kan nog säga att marknader i allmänhet har helt tappat mitt intresse.
Det ska bli intressant att se vad jag tycker när Isak är lite äldre.


Kommentarer
nil

Ja, det har du verkligen rätt i. Jag har så mycket fina jeans som jag inte kunnat ha på väldigt länge - men nu känner jag att jag är på rätt väg. Jag kommer i det par som jag köpte förra våren nu. Sen har jag såklart ett par måljeans :P dit är det dock långt kvar.

2010-05-13 @ 20:04:00
URL: http://strakhat.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0