Härskarringen

Först måste jag bara säga att det blev så himla konstigt precis nyss. Jag skulle googla fram en bild till det här inlägget på bloggen och visste precis vilken bild jag skulle ha, nämligen precis samma som hänger på vår vägg i hallen. Så, jag hittade den på googles bilder och när jag öppnade den så öppnade sig min blogg i bakgrunden. Mycket mysko och jag fattade inte alls, men så visade det sig att bilden hämtades från MIN blogg. Coolt. Mindre coolt att jag inte ens kom ihåg att jag använt bilden för bara ca 18 månader sen.
Nu kommer själva inlägget jag skulle skriva:
Förra helgen gick Sagan om ringen på tv och jag var sugen, väldigt sugen på att se om alla tre filmerna snart. När jag nämnde det för Daniel så tyckte han att vi väl kunde titta på den första nu då, fast inte på tv såklart. Så vi tittade på Sagan om ringen. Det tog 2 dagar, men ändå. I fredags när jag var på bio så tittade Daniel själv på nästan hela Två tornen och vi såg klart den tillsammans i lördags. I söndags började vi titta på Konungens återkomst och vi såg klart den igår, och här är grejen:
När jag inte sett de här filmerna på ett tag, som nu var ett par år, så glömmer jag vilka fantastiska filmer det faktiskt är tal om här. Underbara, otroliga och magnifika filmer. Så välgjorda och så välspelade att det inte finns maken till någon som ens kommer i närheten av dem. Men, kan ni ens förstå att det gått nästan 10 år sedan första filmen kom? Jag kommer ihåg hur alla pratade om hur ung Elijah Wood var då och nu, så är han ju helt plötsligt inte lastgammal precis, men 10 år äldre. Och alla de andra skådisarna, vad har de gjort sen sist liksom? Det är ju inte många som setts till på vita duken sen trilogin. Kan en roll som är så stor också bli det som fäller en skådis, om man säger så? Jag var i alla fall tvungen att googla lite på Wood, eftersom jag var lite förälskad i honom när jag såg filmerna första gången. Han verkar köra lite laid-back, göra lite småfilmer, starta upp ett skivbolag, göra röster åt tecknade figurer och sånt. Är det någon som vet vad de andra gjort?
Den här bilden har i alla fall hängt i alla mina lägenheter sen vintern 2002:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0