Alltså...

Jag tänker skriva flera gånger i veckan, men jag gör inte det. Det händer saker och jag tänker "det där måste jag blogga om", men så gör jag inte det och tiden går och då är det ju plötsligt helt inaktuellt att skriva om det där som hände.
Så det är för sent att skriva om olika vägar där de sänkt/höjt hastigheten, eller om tanten som ringer för att vi måste släppa in Torsten (det här hände ju iof senast idag så det skulle jag ju kunna skriva om.) Det är för sent att skriva om att vår soffa gått sönder och vi bara väntar på att någon från ikea ska konstatera det samma och komma och byta ut den mot en ny. Det är för sent att skriva om att jag försöka få en ny wake-up lampa från netonnet och att det verkar superkrångligt. Igår hittade jag en film med Krtek, så det är nästan inte för sent att skriva om det. 19.50 (dvs 20 kr) kostade den på Willy's och jag använde Isak som svepskäl och köpte den såklart. Det är inte för sent att skriva att jag är helt hooked på True Blood. Jag tror att jag är lite kär i Erik Northman men allra mest gillar jag allt det skruvade. Och jag gillar att de vågat sig på att göra en så LÅNGT intro (och låten är ju underbar såklart) när det är mer regel än undantag nu för tiden att istället korta ner introna så mycket som möjligt, se bara på Grey's och DH. Jag ser på Grey's och DH, så ofta jag kan, och på Cougar Town, och på Idol. Annars ser jag inte så mycket annat. Jag tänkte kolla första delen av Lost med mina 8or i eng om 2 veckor. Risken finns att jag kommer att få jordens Lost-abstinens då bara.
Snart, snart är vi inne i årets tråkigaste månad-november. Jag brukar hata november men den här gången finns det faktiskt saker att se fram emot i november. Det allra största är ju såklart Harry Potter-filmen som har premiär den 19e. Jag har fått tillåtelse att gå och se den då, nu ska jag bara se om jag hittar ngn som vill gå med mig. Annars går jag själv. Och ja, jag tar för givet att jag får tag i biljetter. Det andra som händer i november är en alumniträff i Falun-Borlänge för tidigare kårpresidier. Det ska bli roligt, mest för att jag vill träffa gamla rävar, och för att få komma till Falun såklart. Staden i mitt hjärta.
Appråpå stad i mitt hjärta så är det också för sent att skriva om de jävla nya bolånereglerna som gör att vi inte kan få köpa ett radhus här på Vetterslund, eller nånstans alls faktiskt. Nu siktar vi in oss på att försöka få lån till att göra om köket istället och givetvis; när jag börjat fundera på en sån sak så vill jag göra NU!
Ja.... det var väl det stora hela antar jag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0