Höst, True Blood, träning och film vs bok

Okej, lite av varje:
Igår såg vi på "Allt för min syster". Jag läste boken för många år sen. Jag bodde fortfarande i Falun i alla fall. Så, nu har jag sett filmen och jag blev så ARG. Visst, filmen var bra på många sätt. Bra och känslosam och fin, men man FÅR inte göra om hela slutet på en film på det sättet. Får man det? Verkligen? Jag blir så besviken när man gör så och ärligt talat så undrar jag hur de ska kunna göra "Breaking dawn" utan att göra det samma. Men, men. Det är en annan historia. Så, om ni tänker se "Allt för min syster" så tänker jag härmed spoila för er: Boken slutar HELT annorlunda än boken. Ungefär tvärtom kan man nästan säga. Så, sorry, men ni behöver veta om det.
Träningen i mitt liv går framåt. Jag har nu tränat med vårt Wii i tre veckor och nåt halvvägs i min "6 week challenge". Det går bra, det är roligt och det är framförallt superskönt att göra nåt. Jag mår bra liksom. Men, om jag får gnälla lite så kan jag väl tycka att liiite hade jag väl kunnat få gå ner på köpet. Bara lite i alla fall? Jag går inte ner alls och jag har ändå ett gäng "Isak-kilon" kvar att gå ner som sitter stenhårt verkar det som. Jag kan INTE ha ens mina största gamla jeans och kjolar och jag blir så besviken över det här. Min kropp är inte min längre. Så, kom igen... lite...! Jag simmar också ju! Frida och jag har kommit iväg och en gång i veckan 3 veckor i rad nu... så kom igen... liiite! Vad begär kroppen mer? Tips?
(Men ja.. känslan efter att ha tränt, duschat och druckit en liter vatten är fantastisk.)
Hösten är här och inne tänder vi ljus varje kväll. Den där stunden när Isak sover, alla leksaker är ihopplockade och ljusen är tända... DET är en bra stund på dagen. Andra bra stunder får ni läsa om i min andra blogg.
Och ja just ja. Jag har hittat True Blood. Jag har ju missat hela grejen från början (som jag så ofta gör) men nu har jag snart kommit igenom säsong 1. Mycket bra! Mycket! Och Alexander Skarsgård är läskigt lik sin far (som är en större skådis än vad jag tror att vi i lilla Sverige egentligen förstår.)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0