Ullis <3 Pierce Brosnan

Min kärlek för Pierce Brosnan tog fart i tidiga år. Jag kan inte ha varit mer än max 10 år när jag slaviskt följde "Remington Steele", där en ung Brosnans karriär såg dagens ljus (? väl?). Jag och min gamla lågstadievän Mervi (som senare flyttade till Finland och jag har ingen aning om vad hon gör idag) följde serien varenda dag/vecka (jag minns inte riktigt och det kan väl vara ursäktat, eller hur?) och vi var SÅ kära i Mr Steele himself.
Jag kan villigt erkänna att en av de första Bondfilmer jag såg, såg jag enbart för att Brosnan nu var Mr Bond. Jag var noll intresserad av Bond innan dess.
Efter Steele och efter Bond har såklart Pierce Brosnan gjort massor av bra (och sämre) filmer, men nu handlar det om Mama Mia. Vi såg nämligen Mama Mia på tv häromdagen, jag och Daniel. Tro det eller ej, men det var på hans initiativ. "Jag funderade på om vi ska se Mama Mia ikväll, den går på tv" sa han vid middagsbordet. JAG har självklart sett Mama Mia ett antal gånger förut och tycker den är en riktig feel-good film. Jag har försökt få honom att se den men inte alls lyckats, men nu var det alltså hans egen idé. Sagt och gjort. Och jag ÄLSKAR Pierce Brosnan i Mama Mia. Jag älskar att han nu ser så mycket äldre ut (uppenbarligen för att han ÄR äldre) och att han är den sårbare Sam som kommit tillbaka och hoppas på kärleken igen. Jag älskar "SOS" när han gör den. Jag vet att en del kritiserat filmen och Brosnans sång och en del säger att de ju aldrig mer kan se honom göra action efter detta, men jag bara älskar det. Nu lyssnar jag på Mama Mia soundtracket här hemma och ler varje gång SOS kommer. Så fint... och romantiskt.
Ja, det var väl egentligen bara det jag ville säga egentligen... att Pierce Brosnan är förbaskat snygg :D


Kommentarer
Linda

så här får man kanske inte säga (men brosnan skulle nog bli nöjd om han hörde de): när männen blir lite äldre.. som t ex mel gibson och bruce willis.. då blir det farligt ;) män åldras vackert, kvinnor också såklart men männen... oj oj oj :)

2010-09-18 @ 09:43:43
URL: http://inlindaland.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0