Vad är det egentligen som har hänt?

Jag satt igår och var lite nostalgisk, dvs jag tittade i fotoalbum. Ibland är det svårt att fatta att korten i de albumen var så otroligt länge sen. Nu var det kort från 2003-2006 i dessa album och egentligen är det ju inte precis hundra år sen, men det är ändå så länge sen.
Mest av allt märks det på hur jag ser ut.
Jag vet inte vad det är men mitt hår har alltid varit ett av mina största problem. Jag hade en fantastisk frisör i Falun. Hon hette Ann-Charlotte och visste precis vad mitt hår skulle ha. Allt var bra då. Det var ofta nyklippt, jag hade bra färg och jag hade bra schampo och balsam och jag hade bra stylingprodukter. Det var kanon, allt liksom.
När jag flyttade hit valde jag en salong där de hade samma produkter som den i Falun och de är verkligen superduktiga där också. Verkligen! Men något har hänt. Mitt hår håller inte samma kvalitet eller nåt alls. Det är inte roligt alls. Vad jag än gör så blir det aldrig lika bra igen. Efter alla hormonkurer, graviditet och ytterligare hormoner efter Isak kom så är det väl ännu sämre antar jag. Det är i alla fall inte, som sagt, roligt.
Jag förstår att det här inte är så kul för er att läsa om men ni som läser det här och kommer ihåg mitt hår då det var lite längre, blonderat så där askblont med gröna slingor, så vill jag att ni ska minnas mig. (Ja, nu lät det ju som att jag ska dö, det ska jag inte...) Kanske är jag för gammal för gröna slingor, men nu tusan ska jag spara både pengar och hår för att ens kunna komma i närheten av den där frisyren och färgen igen. Om någon dessutom har någon superkur på hur man får tillbaka ett hår som mådde bra av att bara tvättas 2, max 3 ggr/vecka, så är jag tacksam att få veta hur, med tanke på att mitt hår nu måste tvättas varenda eviga dag.


Kommentarer
Linda

har du varit hos frisören än?

2010-09-18 @ 09:40:42
URL: http://inlindaland.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0