Två vanliga dagar

Det måste bli två dagar i det här inlägget, jag tror ni förstår varför när ni läst klart.
En vanlig dag, 1:
Vi vaknar runt 6 nångång. Ibland närmare 6 och ibland närmare 7. Vi vaknar alltid på samma sätt: Isak sätter sig upp i sängen mellan oss (eftersom han någon gång under natten vaknat och blivit överlyft dit), börjar kravla sig ner på golvet och sätter sig sedan på huk och bajsar. Kanon..... inte. Vi kör varannanmorgon-byten.
Runt 9 åker Daniel till jobbet och jag och Isak planerar dagen...typ.
Någongång mellan 11 och 12 somnar Isak och förhoppningsvis sover han 2 timmar, eller i alla fall minst 1. Innan dess har vi antingen varit ute och lekt i sandlådan eller lekt inomhus.
Efter sovningen äter vi lunch och beroende på vart vi är så fördriver vi tiden tillsammans-leker, läser, är ute, går på stan. Ofta träffar vi Jessica och Maya eller Carola och Hannez.
Vid 19 ska Isak sova och ca 19.30 kommer Daniel hem, vi äter middag och sedan sitter han framför tv'n och jag sitter vid datorn. En vanlig dag...
En vanlig dag, 2:
Vi vaknar på samma sätt som ovan, men ibland vaknar jag före de andra eftersom min klocka ringer 06.15.
Jag käkar frukost och gör mig i ordning och ca 07.20 cyklar jag mot jobbet på Apalbyskolan. Där jobbar jag till ca 16.30 när jag cyklar hemåt igen.
När jag kommer hem så glömmer jag jobbet och sedan leker jag med Isak resten av dagen, tills han somnar vid 19 och sedan ser kvällen ut som ovan.
Det låter inte så kul när jag läser om det så här, men jag är väldigt nöjd med mina dagar som jag fyller med allt det jag gillar mest av allt just nu: mitt barn, min Daniel, mina elever och min egna tid.


Kommentarer
Sean Connery

:-D

:-D

:-D

:-D

:-D

:-D

:-D

:-D

:-D

:-D

kulkulkul

:-D

:-D

:-D

:-D

:-D

:-D

:-D

:-D

:-D

:-D

2011-04-24 @ 21:58:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0