Vänner

Det finns så mycket klokt sagt och skrivet om vänner och vänskap... Så mycket så jag inte heller vet vart jag ska börja om jag ska skriva om vänner.
Vänner!
Vänner har alltid varit viktigt för mig. Eller alltså: Mina vänner har alltid varit viktiga för mig. Jag har alltid haft vänner, nära sådana. Jag vet inte vad eller vem jag vore utan mina vänner. Vissa människor har liksom kommit och gått i mitt liv men de som finns kvar - sen så himla länge - där har jag mina riktiga vänner. Det är klart att det har tillkommit nya längs med vägen och egentligen är det bara framtiden som kan berätta om de kommer att finnas kvar eller inte. Det går ju aldrig att veta att just den där personen som man umgåtts mycket med under en intensiv tid kommer att bli en riktig vän eller inte. För ni håller väl med mig om att det är skillnad på vänner och kompisar?
Även som snart 32-åring kan man ha kompisar, eller hur?
Mina vänner.... å vad jag tänker nu. Inte för att det egentligen är svårt att veta vad jag ska skriva, som om jag inte hade nåt att skriva, utan för att det finns så mycket och i det så mycket som jag inte ens kan sätta ord på.
Jag vet inte varför men av någon anledning har jag just nu McDonalds gamla jingel "Det finns stunder i livet som man alltid har kvar..." på hjärnan, som att den vill fram här på nåt sätt. Konstigt! Men jag tänker att det finns faktiskt stunder i livet som jag alltid HAR kvar, stunder med vänner som jag spar.
Mina vänner är min historia och min framtid. De är de som vet vem jag är. De som sett mig i alla lägen. De jag kan längta efter. De jag ofta saknar för att många av dem inte finns här i stan, men på ett självklart sätt så är de ändå alltid närmast hjärtat och det är aldrig svårt att sedan ses, prata och hitta varandra igen. Jag är lycklig som har vänner som verkligen funnits med mig i nästan hela mitt liv, underbara människor som jag känt i 20 år vid det här laget (och DÄR insåg jag återigen hur gammal jag blivit). En av mina nyaste vänner är ändå en person som jag nu känt i över 10 år!
Det känns som ett läge att börja nämna namn här.... Så om ditt namn inte står här, bli inte ledsen, men det här är mina original, de som byggt upp min person mer eller mindre, om du är min vän men ändå inte står just här, så vet du nog om det:
Fia
Anna
Annika
Emilia
Frida (den nyaste, going on 12 nu)
Jag älskar er, men det tror jag att ni vet.


När Annika gifte sig fick vi till ett foto för första gången på MÅNGA år.
Mina bästa tjejer: Fia, Anna och Annika och jag. Om man växt upp tillsammans
så kan man liksom bara inte klippa de banden.


Kommentarer
Eminem

:-D

:-D

:-D

:-D

:-D

:-D

:-D

:-D

:-D

:-D

Ni är så gulliuga! <3 KUL med svenskar som bloggar!

:-D

:-D

:-D

:-D

:-D

:-D

:-D

:-D

:-D

:-D

2011-04-24 @ 22:28:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0