Äckeldag

Äckel 1 idag: När jag skakar ur te-klämmorna från morgonens te så trillar något ner på golvet. Jag vet inte om det kom från te-klämmorna eller om det kom nån annanstans ifrån, ingen aning, men det var i alla fall en snäcka. Jag trodde först det var en av alla mina Långö-snäckor som jag har i en glasburk i hyllan, men icke-för se i denna snäcka var det även en snigel. Död, hoppas jag. Ingen aning om var den kom ifrån och jag vet inte om jag vill veta heller.
Äckel 2 idag: Vi gjorde hel kyckling i ugnen idag. Jag fick plocka bort mer än 10 små fjädrar från den innan jag gjorde i ordning den. Sånt tycker jag faktiskt borde vara gjort-ordentligt-innan man skickar dem till affären.
Äckel 3 idag: Isak har sovit i 3 timmar då vi upptäcker att det luktar rejält med bajs i sovrummet. Hur kan man bajsa i sömnen? Det finns inte mycket annat att göra än att lyfta upp honom, dvs väcka honom, och byta på honom mitt i sömnen. Stackars barn skrek hysteriskt. Själv hade jag varit rätt glad att bli av med det om det var jag. Tur att det inte var jag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0