Alkoholen och jag

Igår var jag på Systemet för andra gången sen det flyttade in i Igor. Det innebär andra gången på ett helt år. Det säger rätt mycket faktiskt. Jag köpte en liten flaska vitt, för det var vad jag var sugen på, och 3 öl, för det var vad Daniel ville ha. Sen räknade jag snabbt ut att jag inte druckit vin sen i somras på Långö. Det är verkligen inte ofta det händer längre antar jag.
... och idag insåg jag varför.
Jag drack en halv öl och ett halvt glas vin och vaknade idag med känslan i kroppen av att jag druckit ca 1 hel flaska vin och ett par öl till det dessutom.
Va fan. Det är knappt värt det.
(Och för er som undrar så blev jag nästan av med alla böcker på en dag på jobbet, och då var det ändå bara lovskola.)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0