Min första kärlek

Av vad jag kan minnas hette min första kärlek Glenn. Han var dagbarn hos Gun som bodde ovanför oss. Men, jag minns inte så mycket av honom egentligen, bara namnet. Sen var jag kär i Jim, länge! Hans mormor och morfar bodde i vår trapp och jag har honom på facebook. Jag vet inte hur gammal jag var, men jag var väl liksom liten-liten. Vi snackar nog iaf lågstadiet. Jag var iof kär i Kalle på dagis också. Jag kommer ihåg att vi stod nere vid päronträdet på dagisgården och bekräftade att vi tyckte bäst om varandra på hela dagiset. När Kalle och jag sedan hamnade i samma klass på gymnasiet så kom han inte ihåg det samtalet. Han kom fortfarande inte ihåg det när vi hamnade på samma högskola, men för mig heter han "Dagis-Kalle" fortfarande, till och med när vi sprang på varandra på Ica Skrapan före en biovisning av "Män som hatar kvinnor" för ett par år sedan. Där kan man snacka om att våra vägar har korsats både en och tre gånger.
Jag har varit så mycket kär i mitt liv, kanske särskilt när jag var liten.
Första gången jag var kär, så kär att mina föräldrar kommenterade det med "Ja, den första kärleken minsann" (typ så) gick jag i sexan och var så KÄR i Jimmi som bodde i Lerum där min farmor bodde. OJ, vad kär jag var i honom.
Idag är jag kär i min Daniel-han är min prins. Han räddade mig från ensamheten.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0